zondag 9 oktober 2016

Vilten , quilten en een handenbinder te logeren.

Schapenvachten ....... daar ben ik dol op.
Het ruikt lekker , het voelt lekker en als ik ze zie wil ik er iets van maken. 
Het werd vilten vorige week zaterdag. 


Geen grote vacht zoals mijn medeviltster Karen  maar een tas .


Moet nog gewassen en in model gebracht worden maar ik ben al erg blij met het resultaat. 


En zo gaat de nieuwe mandjes quilt er uit zien.
 Heerlijk om van die vrolijke kleurtjes iets te maken al heb ik een lastige puber te logeren die denkt dat ze mee mag helpen.


Nacho , de kat van mijn jongste DD die momenteel op 100 andere lastige pubers moet passen op excursie naar Rome .


Tot slot nog een ouwetje voor het archief . 
Weer eentje van mijn toen zo geliefde thimbleberrie stofjes.

14 opmerkingen:

Annie Kingma zei

De mandjes zijn heel mooi en vrolijk.
Groetnis Annie

Floor zei

Wat een schitterende tas heb je gemaakt Martine! Zo mooi met die losse haren zo aan de voorkant. Lijkt me leuk, maar wel zwaar werk om die wol te vilten.
Je mandjes zijn ook al zo beeldig, nog nooit gezien dit patroon.
Natuurlijk zijn de "oudjes" ook altijd leuk om weer te zien.
De meeste blijven altijd mooi om naar te kijken toch?
Groetjes,
Floor

Hennie zei

Mooi Martine, je tas is zo al mooi om te zien en je mandjes, plaatjes.

Gr Hennie.

marga zei

Schattige mandjes en een mooie tas. Als ik met schapenwol werk krijg ik altijd super zachte handen krijg je dat bij het vilten ook. Wel leuk om te doen lijkt mij en mooi om te zien de tas die je gemaakt hebt.
Groeten
Marga

Pam zei

I love your little baskets, and nacho the handsome cat, and your pretty thimbleberries quilt!

Noa zei

Mooie mandjes quilt met die vrolijke kleuren

Phyllis zei

Heel bijzonder dat vilten, zag het inderdaad ook al bij Karen. En wat een vrolijke mandjes.

Ageeth Dorsman zei

Geweldig leuk lijkt me dat, vilten, zowel van een vacht als van zo'n gave tas, en het staat op mijn lijstje om een keer te gaan doen.
Je mandjesquilt wordt echt een vrolijk en mooi plaatje, in deze kleurtjes! Succes met de puber (ik weet hoe het voelt, want heb een hondenpuber in huis.... pfffttttt).
Groetjes van Ageeth.

Wilma Kuin zei

Wat heerlijk om te doen lijkt mij,..
Je mandjes zijn prachtig,..

Yvonne zei

Wat een leuke tas Martine! Dat wordt een heerlijke deze winter! Prachtig worden je mandjes en dat 'ouwetje' mag er ook nog best zijn! Nacho heeft het volgens mij wel naar zijn zin bij jullie, hij ligt er zo lekker relaxed bij!

Chris zei

Wat apart die tas van schapenvacht. Lijkt me helemaal niet zo makkelijk, best zwaar, om zoiets te maken.
Die mandjes, daar word ik helemaal blij van. Net als Floor, zag ik ze ook niet eerder. Echt ontzettend leuk.
En dat 'oudje' blijft prachtig.

Mirjam zei

Wat lijkt me dat vilten leuk zeg. Dat wil ik ooit ook nog eens leren hoor.
En je nieuwe quilt, die wordt super mooi.
Fijne avond,
liefs,
Mirjam

Unknown zei

Echt een hele mooie tas en de mandjes zien er ook al zo vrolijk uit!

Anoniem zei

Wat een vriendelijke opmerking over de pubers ,ik neem aan dat je dochter ook wel eens lastig is geweest?

Anet.