vrijdag 30 september 2016

De erfgoed quilt


De top is klaar .
Heb nog niet echt een idee hoe haar te quilten of aan een voering vast te maken.
Dus voorlopig maar even op de stapel .

Betekent wel dat ik aan iets nieuws mag beginnen


en dat gaat deze mandjes quilt worden. 
Had er lang geleden een plaatje van gezien op Pinterest en kon het boek met patroon gelukkig tweedehands vinden op Ebay.

En nu ik sinds kort een mooi linnenrek in de tuin heb staan kan ik eindelijk eens foto's maken van mijn quilts en er af en toe een op mijn blog zetten.


Zoals dit oudje van zo'n 10 jaar terug. 
Een patroon uit Home and Garden en mijn eerste applicatie quilt .
 Thimbleberry stofjes waren toen mijn favo's.
Ik vind het  een feestje om alle  quilts weer eens te voorschijn te halen en de stofjes van toen te bekijken.

14 opmerkingen:

Else zei

OHHHHHHHH Martine je erfgoed is SCHITTEREND geworden. En je nieuwe projekt ook om te smullen, heel veel plezier met maken. Zwaaizwaai

Elizabeth zei

Prachtig om je quilt/top zo mooi strak te zien hangen op het rek. Dat is ook zo fijn om te hebben!
De mandjesquilt die je gaat maken heb ik nog niet eerder gezien, gaat vast ook weer een beauty worden....

Groetjes en fijn weekend!

Kleine Vingers zei

De nieuwe mandjes quilt die je gaat maken ziet er prachtig uit. Succes. Groeten

Tilly zei

Je erfgoed quilt is een plaatje geworden, erg mooi.
Veel succes met je nieuwe project.
groetjes Tilly

miekequilt zei

Wat is je erfgoedquilt MOOI!!!

sylvia zei

prachtige quilt geworden en hoe anders de nieuwe stofjes voor de mandjesquilt! Ook weer leuk!! Veel plezier met maken, groetjes, Sylvia

Chris zei

Oh fantastisch, dat linnenrek!!Zag er laatst ook een, maar dat was in een museum....
Wat is die erfgoedtop prachtig geworden. Die mandjesquilt is weer heel anders dan andere mandjesquilt. Ontzettend leuk en mooie kleurtjes.

Yvonne zei

prachtig, schitterend, geweldig.....ik kan nog wel even door gaan! Echt een pronkstuk Martine. Hopelijk maak je 'm gauw af en kan ie naar een tentoonstelling of museum zodat we 'm allemaal kunnen bekijken en er van mogen genieten! En dat oudje.....wat mooi!!!

Dientje zei

Je erfgoedquilt ziet er waanzinnig uit. Prachtig. Leuk op zo'n multifunctioneel rek. Mooie frisse kleuren heb je voor je mandjes quilt. Kan me niet herinneren dit patroon eerder gezien te hebben. Veel succes. Gr. Dientje

Dientje zei

Je erfgoedquilt ziet er waanzinnig uit. Prachtig. Leuk op zo'n multifunctioneel rek. Mooie frisse kleuren heb je voor je mandjes quilt. Kan me niet herinneren dit patroon eerder gezien te hebben. Veel succes. Gr. Dientje

BezigeBijMirjam zei

Mooi geworden Martine. Succes met het quilten ooit. Ook nog een mooie opdracht. Leuk, dat we nu af en toe nog een "oudje" te zien krijgen. Die zijn voor mij toch weer nieuw. Fijn weekend verder!

quiltsathome zei

Leuk om die mandjesquilt te zien. Hij gaat vast erg leuk worden met die frisse vrolijke stofjes.

Floor zei

Je erfgoed quilttop is prachtig geworden!
Dacht al, wat zijn toch die witte streepjes aan de zijkant, maar dat is van het rek.
Reuze handig om zo je quilts te fotograferen.
Die mandjesquilt die je nu gaat maken ziet er prachtig uit, evenals de stofjes.
Ben heel benieuwd.

Annemieke zei

Erg mooi je Nederlands erfgoed quilt. Succes met het afmaken. Zo heb ik al 'scrollend'door je blog al heel wat mooie dingen gezien. Dank ook dat je bij mij langs was voor het Foep begin.
Groetjes
Annemieke