dinsdag 26 januari 2016

Maar weer eens een berichtje

en niet over spannende nieuwe projecten ( er komt zo veel moois langs, zucht ) maar over het wegwerken van UFO's.


De top van de Irish Bird is klaar en ligt bij Margareth om gequilt te worden.


Aan een wat verkleinde vorm van Mrs Vigor Quilt uit de quiltmania van 2011 wordt de laatste hand gelegd ,

en met deze grote pook en Venne katoen ben ik mijn mandjes quilt aan het doorpitten.
Het is even wennen zulke grote steken maar het formaat naald is wel een stuk prettiger voor mijn handen.


Het sterrequiltje vordert ook aardig. Heerlijk klusje bij het TV luisteren.

En het wordt misschien saai maar mijn poppenverzameling is ook weer uitgebreid.


Een Kathe Kruse uit de vijftiger jaren. Cadeautje van DH voor mijn jaardag en ik haar zooooo mooi.

25 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat een mooi verjaarscadeau Martine, het is zeker een schatje! Je bent goed bezig met het afmaken, binnenkort weer iets om te showen op de Bee!

Every Stitch zei

Your work is beautiful - and some finishes to come very soon! I love the big stitch quilting :)

Dientje zei

Wat een mooie pop. Ik heb er niets mee in de zin van hebben, maar ik vind het leuk om naar te kijken. Ja en een Krusepop is een pracht bezit. Heerlijk om ook van Ufo's Affo's te maken. Mij lukt het nog niet zo, komt wel. Was nieuwsgierig naar de pook waarmee je quilt. Nadat ik vorig jaar een tijd last heb gehad van mijn hand, ben ik aan het zoeken naar een goed alternatief. Gr. Dientje

Judith zei

heerlijk om quilts af te maken. Dat heb ik vorig jaar een heel jaar gedaan met een nieuw project erbij. Dat bevalt heel erg goed, ga ik weer doen! Mooi je sterren, je mandjes quilt met dat venne garen!

Else zei

Schitterend cadeau dh weet wel wat jij MOOI vindt!! Je bent goed bezig met afmaken van je ufo's, en je nieuwe bij de tv klusje is ook erg vrolijk. Suc6 zie je zaterdag Knuffel van mij

Annelies zei

Goed hoor, UFO's wegwerken. Wat heeft je nieuwe pop een ontzettend lief gezicht !

Flickenstichlerin zei

Beautiful quilt projects and so close to finish.
Greetings,
Sylvia

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een mooie Käthe Kruse pop! Wat lief van je man, nog gefeliciteerd trouwens!
Ja, ook ik zie van alles langskomen opa de verschillende blog, de ene nog mooier dan de andere, wat een verleiding, hè. Maar wat le laat zien zijn ook allemaal mooie quilts, lekker weer een paar ufo's (bijna) af. Leuk dat doorpitten met grover garen, schiet lekker op, denk ik.
Groetjes, Cisca

Marijke zei

Gefeliciteerd nog met je verjaardag o wat een mooi cadeau wat een lief koppie!
Zit te kijken naar je quiltwerk met dik garen... is het doortrekken niet veel zwaarder?
fijne dag,
groetjes van Marijke

Unknown zei

Mooie quilts laat je weer zien! Ik zie een bekend stofje aan de Mrs. Vigor, had je genoeg?
De sterren zijn ook erg leuk! Wat leuk dat je poppen verzameld, deze is erg mooi. Groetjes Nardy

Ageeth Dorsman zei

Je bent goed bezig, en het eind van een paar prachtige projecten komt op deze manier in zicht! Mooi, je sterretjeslapje! En wat een pracht van een Kathe Kruse heb je gekregen.
Groetjes van Ageeth

martine zei

Ja Nardy, het was genoeg. Heel blij met zulke behulpzame blog maatjes want anders was de quilt echt in een hoekje blijven liggen.

Heleni zei

Best fijn quilten hè met zo'n pook en venne.
Wat een schatje jouw popje.
de sterretjes zijn ook al zo schattig. Wordt vast heel leuk.
fijne dag

carina zei

Beetje ruimen en afmaken. Lekker is dat. Goed verwend zo door je man. En in je hoofd met als iets nieuws bezig?

Supergoof zei

ben helemaal *flieft* op jouw Kathe,... wat is ze lief! En wat een lief cadeau!
:o)

quilting Jeannet zei

Wat een prachtige pop heb je gehad, mooi zeg, en ja, afmaken van quilts, ik ben er eerlijk gezegd niet zo goed in :(

Floor zei

Wat een beeld van een pop heb je gekregen! Zo'n lief snoetje heeft ze.
Je sterretjes zijn prachtig. Zo leuk die felle kleuren tegen die lichte achtergrond.
Best fijn om dingen af te maken, maakt ook ruimte in je hoofd (dus plannen voor nieuwe projecten :-)

Annie Kingma zei

Mooie quilts, en de pop is een schatje
Groetnis Annie

Ineke zei

Allemaal zo mooi, maar die pop, wat een schatje!

Phyllis zei

Wegwerken van ufo's, hartstikke goed en mooi!

quiltsathome zei

Het is een erg mooie achterkantstof voor je quilt met borduursels (1e foto), de kleuren en de tekening erop matchen zo mooi.
En ik geloof dat je dat allemaal goed voor elkaar gaat krijgen, dat wegwerken van UFO's, vast !

Chris zei

Wat een pracht van een pop! Ze heeft zo'n bijzonder snoetje. Dat is toch niet saai!!!
Je hebt heel wat onderhanden en het is heerlijk om dingen af te maken. En wat die zucht betreft, zo zit ik ook vaak voor mijn laptop, al dat moois en leuks wat voorbij komt!

Willy zei

Wat een prachtige pop heb je erbij gekregen. Dat zijn ook mooie zonnige sterretjes. Groetjes,

Annemieke zei

Mooie projecten en het voelt vast heel goed om eerst dingen af te maken. Misschien komt de zin naar de 1718 coverlet dan vanzelf;)
Groetjes
Annemieke

Evelyne zei

OOOOO, wat een prachtig cadeau heb je gekregen. Wat een plaatje van een pop.
Ik heb er ook een maar zonder echt haar.
Geniet ervan.

Groetjes,
Evelyne