donderdag 1 september 2016

Werd weer tijd voor een blogje.

Gisteren naar het kleinste museum van Leiden geweest , het  Wevershuis.
Daar kon ik nog net op het nippertje genieten van de tentoonstelling van Tegendraads
Een Art quilt bee die tien jaar geleden in Leiden is opgericht .


Er was weer veel moois te zien en ik bewonder vooral de fantasie van de maaksters.
Zelf zou ik er niets van terecht brengen. 


Dit is de markthal van Roterdam. Ik herkende het meteen zo knap gemaakt.



En nog een paar die ik bijzonder vond en zo anders dan de maaksels waar ik de afgelopen weken druk mee was.


Een omslagdoek van Noro wol. Heerlijk om mee te breien .


En de sterrenquilt die nu groot genoeg is om gedubbeld en gequilt te worden maar waar ik zo fanatiek aan gewerkt heb dat ik daarna weken met een pijnlijke arm zat . 
Maar elk nadeel heeft z'n ................ want lezen is ook erg fijn.



13 opmerkingen:

Yvonne zei

Ma van Hugo Borst lijkt me een mooi boek, staat ook nog op mijn WIL lijstje! Ik ben zo benieuwd hoe je sterrenquilt wordt gequilt, altijd spannend!
Mooie tentoonstelling, dat is echt naaldkunst! Fijn weekend!

BezigeBijMirjam zei

De Markthal in Rotterdam herken je idd direct. Knap gedaan! Toch blijft mijn voorkeur uitgaan naar de meer traditionele quilts. Zoveel mensen, zoveel smaken. Gelukkig maar!
Hoeveel sterretjes telt jou quilt? Heb je ze geteld?
Kom hier dat ik u kus hebben wij met ons leesclubje ook gelezen. Mooi, bijzonder, boek.
Fijn weekend!

Mirjam zei

Oh, dat museum moet ik ook nodig eens bezoeken zeg. Lijkt me super. En Leiden is hier zo dichtbij.
Wat een mooie werkstukken, die markthallen vind ik echt super.
Val der Titanen van Ken Follett heb ik ook gelezen, een prachtig boek.
Alvast een heel fijn weekend,
liefs,
Mirjam

quilting Jeannet zei

Wat mooi zeg dat quiltje van de markthal! echt heel goed getroffen.en lezen......héérlijk!

Anoniem zei

Wat een prachtige werken!
Ik vind het hele quiltwerk zo-wie-zo een kunstwerk.
En ja, lezen is ook een heerlijke bezigheid!
Fijn weekend!

Liefs, Gerry

Ineke zei

Wat een leuke tentoonstelling! Prachtig quiltje van de Markthal.
Liefs, Ineke

Floor zei

Je sterrenquilt is een plaatje! Oeps, niet zo goed als je teveel doet en klachten krijgt. Gelukkig zijn er nog mooie boeken om van te genieten.
Art quilts... zijn niet zo mijn ding, maar soms vind ik ze wel heel mooi en vooral kunstig gemaakt.

Dientje zei

Prachtige werkstukken, knap gedaan. Jouw sterrenquilt is lekker fleurig. Hoe is het nu met je arm? Rustig aan en lekker afwisselende dingen doen. Lezen is ook fijn, haha.
Groet, Dientje

Elizabeth zei

Ja, zo heeft ieder z'n stijl en z'n kracht...
Ik vind die fantasiequilts ook prachtig, echt zo artistiek!
Je maakte een schitterende stola; kun je meteen je arm warm in houden tijdens het lezen. Ook een heerlijke hobby hoor...
Beterschap met je arm!

Chris zei

Bijzonder, die artquilts, zó knap. Maar jouw omslagdoek en sterrenquilt mogen er ook zijn hoor! Dat is ook meer mijn ding, de quilt dan. Breien doe ik eigenlijk nooit.
En lezen! Heerlijk.

quiltsathome zei

Hoi Martine,
Nog gefeliciteerd met je 3e kleinkind ! Ik had het nog niet gehoord op de Bee, maar ik ben natuurlijk ook een paar keer niet geweest.
En fijn dat je sterrenquilt nu af is, dat zal Floor vast erg leuk vinden.

Phyllis zei

Bijzondere tentoonstelling, hier zijn de artquilts nog als quilts te herkennen, soms is dat niet zo en dan vat ik echt niet waarom het artquilts heet. Sterkte met de arm en alvast veel plezier met quilten.

Bed, breakfast en quilts zei

Wat zijn je sterren leuk geworden! Hoop ze binnenkort in t echt te zien! En die boeken, ik heb alleen Griet op de Beeck gelezen, en ook pas een interview met haar gezien. Wat een mooi mens!