woensdag 16 maart 2016

Weer eens iets te melden.

Het quiltwerk van de mandjes quilt is gedaan , de rijgdraden zijn er uit en de bies is gestikt.
Nu nog zomen maar dat is een leuk klusje voor op de Bee.
Weer een Ufo minder, heerlijk.



Ze is met grote steken gequilt , verdient geen schoonheidsprijs maar ik vind het prima zo.
Ze is zacht, warm en heerlijk voor op de bank.
Verder weinig handwerknieuws. 
Ben nog steeds met sterren bezig maar die had ik al eens geshowd.


En zoek je nog iets te lezen ? Dit is een aanrader.


Er komen voor het eerst vreemdelingen in een oer Hollands dorpje aan de IJssel.
Geleend van Karen en in een adem uitgelezen.

21 opmerkingen:

Else zei

Tis ie MOOI je mandjes quilt, heerlijk weer een bijna affo! Suc6 met afbiezen en je sterren daar word je vrolijk van leuke stofjes. Zwaaizwaaai tot snel

Nathalie zei

Ik vind hem super leuk Martine, ik hou wel van het stijltje van dit soort quilts. Gewoon, gezellig en heel lekker om onder te kruipen! En die grotere quiltsteken vind ik ook niet erg, de regelmaat, daar zit het m in!

Phyllis zei

Wat een enige quilt! Heerlijk om weer iets af te hebben. Prima toch, wat grotere quiltsteken, mijn steken zijn in de loop der jaren ook wat groter geworden, ook met bril red ik al dat kleine gedoe niet meer, vind het niet meer leuk en ook niet belangrijk. Als de steken maar netjes zijn. Gefeliciteerd met je affo!

Dientje zei

Mooie mandjes. Staat ook nog op mijn lijstje. De sterren hebben weer een hele andere uitstraling, ook mooi. Bedankt voor de leestip. Fijne dag. Gr. Dientje

Quiltpassion.blogspot.com zei

Heerlijk, hè, als je weer een Baffo hebt! En hij is prachtig zo met die 9-patches ertussen. En sterren blijven altijd mooi, je hebt er een mooi geheel van gemaakt. Leuk om steeds weer een paar sterretjes eraan te zetten.

quiltsathome zei

Je maakt veel mooie quilts en zo snel.
En je sterrenquilt is ook al zo'n enig project !

marga zei

Een gezellige quilt groet of kleine steken maakt niet uit je moet het zelf mooi vinden. Dat is belangrijk. En weer een minder op de stapel is ook belangrijk.
Zal de titel van het boek eens noteren voor de vakantie. Altijd leuk zo'n tip.
Groeten
Marga

Annelies zei

Wat goed dat hij af is. Ziet er mooi uit hoor !

Elizabeth zei

Ik ben er helemaal weg van! Wat een pracht quilt is dit geworden, Martine.
Ga je hem ophangen?

Groetjes, Elizabeth

quilting Jeannet zei

Mooi je mandjes, en het quilten....héél herkenbaar......;)

Bed, breakfast en quilts zei

Neem je je mandjes mee vanavond, graag even in het echie ...
En dat boek, het is een topper, heb de laatste jaren niet veel gelezen waar ik zó door gegrepen werd!

Yvonne zei

Wel heel leuk om je sterrenpracht te zien groeien hoor! En die mandjes gaan we vanavond natuurlijk uitgebreid bewonderen! Fijn dat ze eindelijk af is, kan ze je nog net op een kille avond verwarmen voor het daarvoor te warm wordt! Tot vanavond!

Floor zei

Prachtig geworden je mandjes quilt. Ik las ergens dat met grote steken quilten helemaal in is.
Geen idee of dat zo is, maar wat maakt het uit, het is toch immers om de drie lagen aan elkaar vast te maken?

Chris zei

Mooi joh, je mandjes quilt. Heerlijk weer een affo.
Bijzonder onderwerp, in dat boek.
Fijn weekend en groet van mij.

Conny's-blog zei

Mooi zeg je mandjes quilt met die andere blokken bij elkaar.............liefs.Conny

baukje zei

Erg mooi geworden, een mandjes quilt staat ook nog steeds op mijn lijstje.

Dineke zei

Dat is een prachtige quilt geworden. ook je sterren worden erg mooi, een lekker werkje lijkt mij dat ook.

Marijke zei

Mooie quilt geworden en lijkt me heerlijk gevoel helemaal klaar om te gebruiken.
Je sterretjes stralen!
fijn weekend,
groetjes van Marijke

Wendy zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Wendy zei

Hi Martine, your basket quilt is so lovely. Mine is still a wip. Your finished quilt has inspired me to take mine out of the ufo basket and work on it once again.

Wendy zei

a work in progress. I don't know why it keeps saying seesaw.