zondag 27 november 2016

Geen steek gezet.

Bijna niets uit mijn handen gekomen deze maand en een van de oorzaken ......... deze boeken.


Een aanrader voor iedereen die van geschiedenis en familieverhalen houdt.
Het begint in 1911 en 4 families in verschillende landen worden gevolgd in beide wereldoorlogen en de koude oorlog en het eindigt bij de eenwording van Duitsland.
Zo fascinerend , heb elke vrije minuut gebruikt om deze pillen uit te kunnen lezen.

Daarna in de lappenmand en voor je het weet is er  weer een maand voorbij.

Daarom deze maand niets nieuws op het blog en alleen maar twee quilts van lang geleden. 
Waarom ik al die oudjes op mijn Blog zet?
Eens in de zoveel tijd laat ik hier (klik) een boekje maken van mijn blog en ik vind het dan wel erg leuk als er foto's van al mijn quilts in staan .


Mijn Atarashii quilt. Een Japanse vouwtechniek en de volgende foto is de achterkant.


En dit is een van mijn Favo's .
 Het is een quilt uit het boek Making History van Barbara Brackman.
De blokjes zijn allemaal vierkant maar uit de verte lijkt het of ze in beweging zijn.


18 opmerkingen:

Annelies zei

Heerlijk om zo helemaal in een paar boeken te duiken !

quilting Jeannet zei

Die boeken spreken me ook wel aan voor de kerst Martine, ik heb ook zo,n soort serie liggen, dik, vooral dik, heerlijk om je in een boek te verliezen!

Phyllis zei

ja, ja, de tijd vliegt, zeker met dat soort boeken.....

Hennie zei

Ja de tijd vliegt voorbij, die boeken lijken me erg leuk om te lezen ik ga eens even bij de bieb langs. Prachtige quilts zijn dat, leuk om zo'n boek te maken van je blog.

frameless mind zei

Ik vind het altijd zó leuk om boekentips tegen te komen. Dit zijn echt wel kanjers (letterlijk) van boeken. Vroeger las ik erg veel. De laatste jaren nemen quilten en bloggen veel van mijn tijd in beslag. Misschien eens wat minder blogjes en wat meer boeken. Moeilijke keuze!!
De quilts die je laat zien zijn prachtig. Vooral van de laatste maakt mijn hart een héél grote sprong!! Alweer een wimmetje erbij? Zo kom ik nooit meer aan lezen toe.
Groetjes, Liliane

Marja Rijnsburger zei

Het maakt toch niet uit waar je je tijd aan besteed. Als je er maar van geniet.
De boeken/schrijver gaat op mijn lijstje "wil ik lezen".
Groetjes Marja

Evelyne zei

Nou ik vind het niet erg hoor Martine om je oude quilts voorbij te zien komen.
Prachtig zijn ze voor en achterkant, lijkt me wel moeilijk om door te quilten.
Wat grappig de quilt met de blokjes, ze dansen echt!

groetjes,
Evelyne

quiltsathome zei

Ook al zijn het 'ouwetjes', deze quilts zijn ook nog steeds leuk !

Ageeth Dorsman zei

Ik begrijp het helemaal, van dat even-geen-steekjes, en dan vooral als iets anders zo je aandacht heeft als een boek, waarin je je zo heerlijk kunt verliezen. Lijken mij prachtige boeken!
Je "oude quilts" zijn prachtig, en een quilt is gewoon tijdloos, toch! Vooral de vierkantjes-quilt vind ik een plaatje!
Groetjes van Ageeth.

Chris zei

Ik hoop dat je inmiddels wel uit de lappenmand bent! Het is heerlijk om af en toe zo weg te duiken in een boek. Ik houd ook wel van zulk soort boeken.

marga zei

Gewoon doen waar je op dat moment zin aan hebt. Moeten is er toch niet meer. Mooie quilt"s die je laat zien. Leuk om ze op deze manier in een boek vast te leggen en te laten zien dat er heel wat lapjes door jou handen gegaan zijn. Van de blokjes quilt zou je zeggen dat het inderdaad geen recht blokjes zijn. Het is wel een prachtige quilt.
Groeten
MArga

Dientje zei

We worden allemaal wel eens afgeleid, haha. En dan van die onvoorziene omstandigheden. De tijd vliegt voorbij. Die 2 quilts zijn prachtig, ook al zijn het ouwetjes.
Gr. Dientje.

Yvonne zei

Prachtige quilts Martine, wat heb jij toch vele mooie exemplaren gemaakt! Ik kan me voorstellen dat je niet aan quilten toe kwam met die pillen maar ook dat is wel eens heerlijk om je helemaal te verliezen in een boek dat je pakt!

Ineke zei

Oh heerlijk om even onderdompelen in de boeken, doe ik soms ook! Dank je wel voor deze tip!

Annie Kingma zei

Toch mooi je quilts te zien
Hoop dat de lappenmand verleden tijd mag zijn.
Heb de boeken genoteerd , mag graag lezen ook
Groetnis Annie

Guusje, zei

Mooie boeken lijken me dit en mooie quilts laat je zien.

Bed, breakfast en quilts zei

Die boeken gaan op het verlanglijstje

stella maris zei

ik denk dat veel quilters ook lezers zijn! groetjes, stella