vrijdag 30 januari 2015

Weer eens een update

Januari is al weer bijna voorbij, nog even een berichtje.


Er zijn weer blokjes voor de Jane bijgekomen.
 Links boven iets anders dan het boek maar dat laten we maar zo.


De Stonefield krijgt z'n Flying Geeze randjes en verder wordt er hard gewerkt aan de laatste blommen.


Dan heb ik ook , in museum Volkenkunde in Leiden , de tentoonstelling ( klik ) over de geisha bezocht.
De moeite van een bezoekje waard en heel bijzonder om te zien hoe de dames gekleed worden .
Het resultaat is prachtig al moet ik er niet aan denken in zo iets ongemakkelijks te moeten lopen.



23 opmerkingen:

ria zei

Mooi je Daar Jan blokjes, vind ze in het rood ook erg mooi weer heel wat anders als mijn blauwe :-)
Ik hou echt van blauw maar een rode quilt maken is ook nog een wens hoor, heb door de jaren heen veel rode lapjes bij elkaar gespaard.
Je Stonefield vind ik helemaal geweldig.
Dit is echt een wens om deze te maken zou hem dan van overhemden willen maken, heb er nog erg veel van en zijn van die mooie kleuren.
Nu nog maar op zoek waar ik het patroon kan krijgen hihi kopen natuurlijk :-)
Wens je een fijn weekend toe.
Groetjes Ria

ria zei

Bedoel natuurlijk Dear Jane mijn tablet geeft er een eigen draai aan :-(

baukje zei

Prachtig die rode blokjes. Ik heb ook veel rode lapjes maar heb nog geen idee wat ervan te maken. Ik´ben een machinequilter en dan zie ik me niet die DJ blokjes maken.....

Monica zei

Leuk wordt je stonefields en de blokkjes voor DJ ook al zo mooi!

quiltsathome zei

Zo, jij bent ook weer goed op dreef met je Dear Janeblokjes naast je Stonefield !
Ik vind je Stonefield erg mooi geworden.

Elizabeth zei

Ik vind het nog altijd een feestje om blokjes van de DJ voorbij te zien komen, en ik word ze nooit zat...
Prachtig zijn ze in rood met wit!
Bij mij liggen ze weer te lang in de lade bedenk ik me nu.
Fijn weekend!

Groetjes, Elizabeth

Noa zei

mooi geworden de stonefield neem je hem morgen mee

jolanda zei

Wat komt dat er mooi en fleurig uit te zien!!

Yvonne zei

Hele mooie blokjes en helemaal niet storend dat foutje, dat maakt het weer uniek! Ik zou er niet aan moeten denken op die enge schoentjes te moeten lopen!

Ageeth Dorsman zei

Prachtig werk, zowel je Dear Jane-blokjes als je Stonefields-in-wording! En lijkt me zeker interessant, die tentoonstelling, al moet ik er ook niet aan denken, geisha-kleding.... zo onpraktisch.
Groetjes van Ageeth

Chris zei

Mooi wordt je Stonefields en ook je DJ.
Ik zou daar ook niet aan moeten denken hoor Martine, als geisha gekleed te worden. Geef mij maar een makkelijke lange broek!

marga zei

Wat zijn de blokjes en de quilt in wording die je laat zien mooi geworden. Het is gewoon een feestje om ze voorbij te zien komen.
Veel succes verder.
Groeten
Marga

Flickenstichlerin zei

Beautiful Jane blocks and you are already putting on the border on your Stonefields. I am just now working on month 2, what a beautiful quilt.
Greetings,
Sylvia

Hennie zei

Mooie blokjes heb je gemaakt! ! !
Je stonefield en bloemetjes zien er ook erg mooi uit.

Fijn weekend Hennie.

Anoniem zei

Ik vind het zo leuk Martine, ik volg twee quilt bloggen die met de Dear Jane bezig zijn.
En dan is het zo leuk hoe ieder zin eigen kleuren en eigen touch eraan geeft. Deze blokjes van jou zijn ook heel mooi!
En je Stonefield ziet er echt mooi fris en lentig uit!
Veel succes!

Liefs, Gerry

Saskia Smit zei

Je rood witte Jane wordt echt prachtig!

Ria van Kasteel zei

Hier wordt hard gewerkt zeg, mooie Jane blokjes en je stonefield is ook erg leuk. Ja de Japanse dracht is niet eenvoudig een heel werk om aan te krijgen maar nog erger om in te bewegen.

Groeten Ria ;0))

Floor zei

Mooi al die leuke blokjes in het rood. Maak het uit als het een beetje anders is dan in het boek, dat maakt het toch meer eigen? Ook de stonefield is bij iedereen zo mooi, maar ik laat me toch maar niet verleiden.
Zag ook mooie cyclaampjes bloeien in je tuin! Prachtig en zo fijntjes.

Wilma Kuin zei

Mooie blokjes voor Jane,.. Houd zo van rood,..
:o)

Quiltpassion.blogspot.com zei

Prachtig, je DJ blokken in rood, zo lekker fris. En al wijkt dat ene blokje af, dat wordt gewoon jouw eigen blokje!
Je Stonefield ziet er ook al zo mooie uit, zo te zien schiet hij al lekker op.
Ja, je zal toch zo gekleed moeten gaan, je moet er niet aan denken. Maar mooi is het wel!
Groetjes, Cisca

Guusje, zei

De Jane blokjes zijn prachtig en wat is je Stonefields ook erg mooi. De tentoonstelling lijkt me heel bijzonder.

Anoniem zei

Hoi,ik zag u blogje via andere haaksters, ik volg meestal blogjes dat ook dezelfde hobby,s hebben en delen, ik vind u posts en haakjes mooi, en zou willen volgen, groetjes

Esther zei

Heel heel netjes.