woensdag 15 oktober 2014

Susan Smith

Wat was het gezellig zondag bij de H&W waar Susan Smith ons van alles leerde over haar nieuwste quilt The Prince.
Dit was het pakketje waar we mee aan de slag mochten,


 en de bedoeling was dat we met de cirkels van het middenstuk begonnen.


Is het geen beauty en er zitten zo veel leuke details in de rondjes.


De cirkels zijn nog niet geappliceerd maar vastgezet met een drupje lijm. Iets waar ik nooit enthousiast over was maar dat is nu wel anders. Het is zo veel handiger dan spelden.
Het was toch verfrissend om deze Australische dame over haar manier van  quilten te horen vertellen. Foutjes horen erbij en een minder mooi steekje is ook niet zo erg en met quilten komt dat allemaal goed.
En op de vraag waar zij de tijd vandaan haalde om zo veel mooie quilts te maken ( ze werkt ook als kinderarts ) antwoordde ze dat wij ook wel "very clean windows" hadden en  daar bij hun niet zo veel tijd aan werd besteed.
Er was ook een Show en Tell van Susan's andere quilts maar daar heb ik geen mooie foto's van.
Alleen van het begin van haar nieuwste


Voor meer moet je naar Juud's blog gaan die heeft zo leuk over Susan's bezoek geschreven.
Tijd om aan de Prince te beginnen is er nog niet want er ligt nog een Stonefield te wachten.
Heb een aantal van mijn blokjes op het prikbord gehangen om te kijken of de kleuren een beetje bij elkaar passen en ik ben niet ontevreden.


Nog even een aanrader, ben gisteren naar deze tentoonstelling in het Gemeente museum in den Haag geweest en zal er later een blogje aan wijden. Als je van mooie jurken en een stukje geschiedenis houdt is hij super. Ik ga er zeker nog eens naar toe.




14 opmerkingen:

Annelies zei

Zo te horen een hele pragmatische "down to earth" dame. Leuk !

Balsemien zei

Leuk Martine, ze heeft wel heel mooie patronen!
Succes met de Stonefield...

Elizabeth zei

Wat leuk dat je er bij was..., overal lees ik heerlijke verhalen over Susan, lijkt me zo enorm gezellig en leerzaam!
Veel plezier weer met je lapjes en de lopende projecten..

Hennie zei

Wat een prachtige quilt ga je maken, succes met je nieuwe project.

Groetjes Hennie.

Mirjam zei

Hoi Martine,
Ik ben nog helemaal nieuw op het gebied van quilten maar ik zie wel allemaal mooie dingen. Lijkt mij best wel handig om een drupje lijm te gebruiken om de lapjes op hun plek te houden. Prikken aan spelden is iets wat ik al veel te vaak doe met al het naaiwerk dat ik doe...
Vanavond les 2 van mijn quiltcursus, ik heb er echt zin in...
Ik wens je een heerlijke avond,
Liefs,
Mirjam

Ria van Kasteel zei

Zo te zien een gezellige en leerzame dag, leuke quilt. Ik zie de vorderingen tegemoed.

Groetjes van Ria ;0))

Phyllis zei

Wat leuk dat je daar geweest bent, ik zie zo veel leuke verslagen op alle blogs, je zult vast genoten hebben. Je ben al lekker op weg met de Stonefields! Dank voor de tip van die tentoonstelling!

Anoniem zei

O wat heerlijk, dat jullie allemaal zo genoten hebben van Susan Smith. Door jullie verslagjes met prachtige foto's voelt het net of ik er ook een beetje bij ben geweest. Erg goede tip overigens, van die lijm.

sylvia zei

wat een goed begin, zo'n leuk stapeltje lapjes!! Jij gaat dus ook aan de slag! Ik hou me in, maar ja, ik loop dat ook altijd achter de feiten aan.......;)
Dat je tevreden bent over je stonefields is terecht, maar jij hebt altijd zo'n goeie neus voor stof en kleurtjes, daar maak ik me geen zorgen over!!
groetjes Sylvia

Yvonne zei

Alweer een nieuw project in de wachtrij... ik vroeg me al af of dat zo hoorde al die losse lapjes maar ik begrijp nu dat die nog vastgezet worden?
Je Stonefieldblokken zijn mooi! Tot vanavond!

marga zei

Leuk dat je zo genoten hebt. En fijn om te lezen dat een foutje mag. Dat wist ik wel maar toch wil je vaak netter dan net.
Groeten
Marga

Chris zei

Heerlijk dat zo iemand zo lekker gewoon is. Knap hoor, dat ze ook nog als kinderarts werkt! Enige quilt vind ik het, lijkt me best bewerkelijk.

Wendy zei

A beautiful quilt to be sure...I am getting ready to work on her "Sweet William" quilt...now I will have to put this one on my "to do" list as well...

Hermie zei

De blokjes staan mooi bij elkaar hoor,gaat heel mooi worden. I.p.v. een drupje lijm gebruik ik de lijmstift van sew line en zet dan een streepje daarmee op de ondergrond, werkt ook super.